TuiNa massage

Door TuiNa massage komen lichaam en geest weer in balans, verminderen  en verdwijnen klachten en verbetert de gezondheid. Deze vorm van massage is een zeer effectieve behandelmethode voor ziektepreventie. Daarnaast wordt TuiNa massage ingezet om de genezing van specifieke ziektes te bevorderen. (Denk daarbij aan chronische en acute bewegingsklachten, Burn-Out, Depressie, hoofdpijn en maag-darm gerelateerde ziektes.)

Traditioneel Chinese Geneeskunde

Tuina is naast acupunctuur en Chinese kruiden therapie  één van de pijlers van de Traditioneel Chinese Geneeskunde (TCG). Tuina massage kent een grote variëteit aan verschillende massage technieken die op het lichaamsoppervlak worden uitgevoerd. Daarnaast kent deze massage diverse zeer effectieve manipulatietechnieken die op verschillende delen van het lichaam kunnen worden toegepast. Deze vorm van massage stimuleert en reguleert het meridiaan-systeem waardoor de energie- en bloeddoorstroming in balans wordt gebracht en blokkades worden opgeheven. Meridianen zijn kanalen waardoor Qi(energie) en informatie stromen. Blokkades in dit systeem veroorzaken, volgens de Chinese Geneeskunde, ziektes en geestelijke onbalans.

Daarbij gaat de Chinese Geneeskunde uit van het principe dat als yin en yang in je lichaam en geest in evenwicht zijn, jij je gezond en vitaal voelt. De Tuina massage brengt de yinne en yange aspecten van de lichaamsenergie in balans en bevordert de circulatie van Qi en Bloed. Hierdoor kunnen, op een deskundige manier toegepast, vele ziektes worden genezen.

Hands,Of,A,Masseuse,On,A,Female,Back,During,Work